utorok, 15. novembra 2016

Literárny denník: ako pokračujem v písaní?

on  with 4 comments 
In ,  
Keďže sa na tomto blogu zaoberám viac písaním ako na tom starom, rozhodla som sa urobiť si tu občasný literárny denník - čiže budete môcť nahliadnuť do môjho "writing progress" - procesu písania knihy. Zároveň sa tu s vami podelím o nejaké nápady, napíšem niečo o tom, ako sa mi v tom darí, na čom všetkom budem ešte pracovať a čo plánujem. 

Toto je môj Laky, ktorý je taký pán Spisovateľ.
Pokiaľ ste sledovali môj starý blog, možno už viete, že od minulého leta pracujem na prerábke jednej z mojich starých poviedok na "knihu". Alebo skôr som to chcela najprv prerobiť na knihu. Pracujem na tom síce od minulého leta, no intenzívnejšie na tom makám až od tohto roka, pretože som maturovala a vtedy človek na písanie sotva pomyslí. Potom mi však došlo, že pokiaľ nechcem pozmeniť príbeh, zápletku a aj niečo iné, bude z toho skôr novela. S týmto zistením som sa podelila s mojimi priateľmi na Facebooku a vďaka nápadom dvoch z nich som začala uvažovať nad tým, ako to vlastne spravím a čo z toho teda bude. 

A dnes som dostala nápad. Spracujem to do takej zbierky troch noviel. Prvá novela bude táto - ktorú som vám teraz spomenula (nemám názov - poviedka sa volala Denník anjela smrti, no názov by bolo treba zmeniť). A na ďalších dvoch budem pracovať. Nuž, táto prvá novelka je už takmer dokončená, dnes som na tom pracovala. Aj zajtra budem, nech mám jedno za sebou. Myslím, že to bude lepšie ako poviedka z blogu, no je čo opravovať. Myslím si však, že na opravy bude ešte času dosť, pretože ešte musím pracovať na ďalších dvoch novelách. 

A čo ďalšie dve novely? Pri jednej z nich som sa zas inšpirovala svojou staršou, kratšou poviedkou. Vtedy mi niekoľko čitateľov písalo, že by si to zaslúžilo pokračovanie a tak som sa toho momentálne chytila a po dopísaní prvej ma čaká rozpracovanie sveta, postáv, určím si začiatok a koniec. Vždy to tak robím pri písaní prózy - určím si začiatok a koniec a snažím sa tam doviesť postavy, no riadim sa aj náhlymi nápadmi, pretože tie bývajú často najlepšie. Tretia bude tiež z takého fantasy súdka. Mám nápady na pár rozsiahlejších vecí z takého "zo života" žánru, no chcem tú zbierku formovať do fantasy. Bude to taká zbierka, ktorú si môžete čítať v noci pri baterke pod prikrývkou. :)

Takže takto vyzerá môj plán na dokončenie nasledujúcej knihy. Aspoň si moji budúci čitatelia budú môcť otestovať môj štýl písania prózy najprv na niečom menšom a potom vybafnem s nejakou komplexnou knihou. 

Dnes mi to s tým písaním ale šlo fakt dobre. Oproti nedeli, keď som napísala sotva jednu stranu, dnes som napísala takých šesť - sedem. Niekedy som skrátka schopná napísať málo, inokedy na jeden záťah napíšem aj dvadsať strán. A často sa mi stáva, že nepíšem dva - tri týždne a potom na jeden deň napíšem strašne veľa, že som zo seba neskutočne prekvapená. Po dnešku mi zostáva doplniť nejaké tri kapitoly plus epilóg a prvá novela bude hotová. S vytváraním svetu pre ďalšiu bude veľa práce, no cítim, že to je správne rozhodnutie a správny nápad.

Ak píšete: ako sa vám darí v písaní? Čo máte rozpísané? Píšete prózu či poéziu? Komentujte, som zvedavá ako to majú ďalší literárne naladení ľudkovia. :)
Share:

4 komentáre:

  1. Já píšu prózu. Mám úspěšně dopsané tři fantasy díla z nichž jsem spokojená jen se dvěma :D A teď píšu další, ale kvůli otřepanému tématu upíři, vlkodlaci... mi dělá trošku problém pokročit v ději nějakým dobrým směrem. Lépe řečeno se zastavuji na mrtvých bodech a sepisuji to strašně pomalu. A tvoje novely budou určitě skvělé!! :)
    Podmrakem.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Aj ja mám nápad na upírsku tematiku, no tiež sa bojím toho, že to bude len neoriginálna hlúposť.

      Odstrániť
  2. Držím ti palce, myslím, že si to vymyslela naozaj dobre to spojenie troch noviel. Ja som sa teraz tiež vrátila ku knihe, ktorú som napísala pred dvoma rokmi a odvety ležala v noteboku a začínam ju prerábať :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)