Úzkosti, všade samé úzkosti

Celý týždeň som sa nedotkla notebooku. Na mobile normálne fungujem, ale notebook som fakt nezapla celý týždeň. Zanedbávam písanie, projekt a aj blog. Moja vina. Je to tu. To obdobie, ktorému sa hovorí "obdobie na dve veci" (domyslite si na aké). Už sa objavili prvé náznaky depresívnej nálady a to som teraz spoznala niekoho úžasného. Ale bojujem, nevzdávam sa. Jazvy našťastie nepribúdajú, vnútorný boj nevyhrávam, ale odháňam. Žijem ako sa dá.


Ale nie o tom som chcela. Dnes by som vám rada niečo napísala o mojich úzkostiach, respektíve aj o veciach, ktorých sa bojím a spôsobujú mi úzkosť. Tipujem, že sa na niektorých veciach pobavíte, pretože to sú obyčajné veci, ktorých sa normálny človek nebojí. Ale ja normálna nie som, to všetci vieme. :D

Mám strach z akýchkoľvek nových miest a situácií. Okej, toto nie je až tak zlé. Ale predstavme si situáciu. Mám ísť na úrad prefotiť si papiere. Na úrade som síce bola, ale netuším kam mám ísť, čo tam mám povedať a mám strašný strach, že sa strápnim a vysmejú ma či pošlú dokelu. Čas pred tým, keď zistím, že mám takúto bojovú misiu, trávim s myšlienkami na to, ako to dopadne, čo sa stane a čo pokašlem. Pri každej myšlienke ma strasie a deň pred tým sa mi trasú ruky akoby som bola pod elektrickým prúdom. Neviem myslieť na nič iné. A keď tam prídem a dokážem to aspoň nájsť, tak to začína nejak takto: "Dobrý deň, ja by som chcela... Eeeeeeee, prefotiť to... eeeeeeee..." a tak ďalej.  Zasekáva sa mi hlas, mám sucho v hrdle, bolí ma brucho som tak vystresovaná akoby som opäť stála pred maturitnou komisiou. 

Takisto sa bojím čohokoľvek nového. Oco si kúpi nový zapaľovač? Bojím sa toho. To veľmi súvisí s tým, že sa neskutočne bojím ohňa, takže všetko čo má s tým niečo spoločné, alebo z toho môže vzniknúť oheň je pre mňa vec, ktorá mi spôsobuje úzkosť. A najmä keď je napríklad nejaký prístroj nový, alebo naopak starý. Sledujem každučkú zmenu v jeho fungovaní a bojím sa aby niečo nevzbĺklo. Alebo napríklad keď som cez deň sama doma, nemôžem si postaviť vodu na kávu, pretože máme plynový sporák a ja sa toho bojím. Kávu som schopná urobiť len keď je niekto v blízkosti mňa. 

Bojím sa napríklad aj vtedy, keď som sama doma a začujem zvláštny zvuk, ktorý sa jasne ozve do ticha. Som schopná okamžite behať po celom dome s cieľom zistiť čo to bolo. Keď to vzdám nastáva čas na upokojovanie sa, že to nič nebolo. Upokojujem rozbúchané srdce a musím sa vydýchať. 

Ale holý fakt je, že tá najväčšia úzkosť ma postihne úplne znenazdajky. Bez dôvodu a zrazu dostanem strach aj z úplnej hlúposti a som roztrasená a neviem sa upokojiť, pritom je normálny deň a nič strašné sa nestalo. Vtedy tieto návaly úzkosti neviem pochopiť. 

Úzkosť prichádza aj vtedy, keď sa moje myšlienky, respektíve keď môj vnútorný hlas začne rozprávať o smrti. Vtedy je tá úzkosť akoby obranným mechanizmom na to. Ale myšlienky väčšinou kolujú v hlave ďalej a ďalej a musím robiť všetko preto, aby som sa ich zbavila. To je ten nekonečný vnútorný boj. Dúfam, že sa mi ho raz podarí vyhrať s tým, aby sa už nikdy nevrátil a ja zostanem nažive. 

Ani si neviete predstaviť aké ťažké je vzdorovať vnútornému hlasu.
Vtedy príde tá úzkosť. A hoci som povedala, že najväčšia je tá, ktorá príde len tak, tak teraz to musím trochu poupraviť, pretože tá pri vnútornom hlase, ktorý hovorí o smrti, je azda najväčšia, pretože vzdorovanie vyžaduje veľa síl.

Máte aj vy úzkosti, alebo veci, ktorých sa bojíte tak, že vám to spôsobuje úzkosť?

3 komentáre:

  1. Úzkostma jsem začala trpět asi před dvěma lety, předtím jsem měla různé deprevidní epizody, maniodepresivní střídání nálad. Úzkost, která se objeví zničehonic a ty se jí nedokážeš bránit, je peklo. Ty máš aspoň ty konkrétní věci, s nimiž můžeš terapeuticky pracovat, já prostě dejchám a čekám, až to přejde:) Hodně štětsí!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, úzkosť bezdôvodne je zlá, no u mňa je najhoršia vtedy, keď sa mi nejaká negatívna myšlienka opakuje obsesívne dokola, vtedy začínam byť na tom fakt zle.

      Odstrániť
  2. Já mám úzkosti už mnoho let. Jde s tím bojovat pokud se člověk snaží, ale dá to práci. Hodně štěstí!

    OdpovedaťOdstrániť

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Používa službu Blogger.